Κατσούλας Γιώργος
Γεννήθηκε στις 16-2-1981 στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται σαν σερβιτόρος. Έχει εκδόσει τρία θεατρικά, µία ποιητική συλλογή, και δύο νουβέλες. «Το πιόνι απέναντι στον βασιλιά» είναι η συνέχεια του «Άνθρωπος, αυτός ο δροµέας» και αποτελεί το δεύτερο µέρος της τριλογίας «never give up» που θα ολοκληρωθεί µε τους πολεµιστές του νερού.
Πρόκειται για ένα ακόµη διαµάντι όπου ανυψώνεται για µία ακόµη φορά ο άνθρωπος ο ασήµαντος, ο µηδαµινός που όµως το θάρρος και οι ικανότητές του είναι αντιστρόφως ανάλογα µε τη θέση του.
Αν στον «Δροµέα» ήταν η συλλογική δράση και η βοήθεια του απλού κόσµου που έκανε τον Άνθρωπο να µην τα παρατήσει, να σηκωθεί και να συνεχίσει τον αγώνα του, εδώ έχουµε µόνο το ανθρώπινο µυαλό και τίποτα άλλο µιας και οι δύο αντίπαλοι δεν αναµετρούνται σε αγώνα αντοχής αλλά σε µία παρτίδα σκακιού. Το εκπληκτικό ωστόσο δεν είναι ότι µπορεί και µας καθηλώνει βάζοντας τους δύο µαχητές να µην κάνουν απολύτως τίποτα, αλλά πώς µια τόσο µικρή σκηνή µπορεί να λειτουργεί σε τόσα πολλά επίπεδα.
Επηρεασµένος για µία ακόµη φορά από την αµερικάνικη τέχνη και κουλτούρα θα φτιάξει ένα έργο που ακουµπάει σχεδόν όλο το κοινό. Το πρώτο επίπεδο έχει να κάνει µε την αγωνία και την αναµέτρηση των δύο παιχτών διαθέτοντας έναν σφιχτοδεµένο ρυθµό και µία απαράµιλλη κλιµακωτή άνοδος του σασπένς. Στο δεύτερο επίπεδο θα φανεί καθαρά το ψυχογράφηµα και οι ψυχολογικές προεκτάσεις της αναµέτρησης. Και στο τρίτο και πιο σπουδαίο επίπεδο, το πολιτικό, οι χαρακτήρες δεν είναι άνθρωποι αλλά σύµβολα. Kαταπιεστής και καταπιεζόµενος αναµετρόνται για µία ακόµη φορά µετά το «ψυχή απο ατσάλι» και τον «δροµέα» κάνοντας έτσι την αναµέτρηση κοινωνική και όχι προσωπική. Και ναι µεν παίρνει σαφώς θέση υπέρ του δεύτερου όπως εξάλλου όλοι οι προοδευτικοί άνθρωποι, όµως χάρη στο σπάνιο ταλέντο του σε καµία απ’ αυτές τις περιπτώσεις το τρίτο επίπεδο δεν επηρεάζει το δεύτερο και το πρώτο για να γίνει µια φτηνή και λαϊκίστικη προπαγάνδα. Μιλάµε καθαρά για ένα κοµψοτέχνηµα, για µία διπλοβελονιά όπου και τα τρία επίπεδα είναι άριστα µελετηµένα και σχεδιασµένα θα έλεγε κανείς µε υποδεκάµετρο.