1. Η Μαγική Αγάπη είναι ένα βιβλίο που γράφτηκε για να το απευθύνεται πρώτα στα δικά σας παιδιά;

 Όταν έγραψα την Μαγική Αγάπη μας σκεφτόμουν  και απευθυνομουν σε όλους μας ( μικρούς και μεγάλους) . Τα παιδιά μου είναι σε ότι κάνω, πάντα στην ψυχή και στο μυαλό μου , έμπνευση και κίνητρο. Όμως όσα γράφω θέλω να τα μοιραστώ από καρδιάς με όσους με τιμήσουν επιλέγοντας να γνωρίσουν το βιβλίο μου .

 

2. Υπάρχει συνταγή για να μιλήσεις σήμερα με βιβλία στα παιδιά;

 Έχω αναμνήσεις με τους γονείς μου να μου διαβάζουν βιβλία, με την σειρά μου διάβαζα πολλά βιβλία στα παιδιά μου. Οι μαθήτριές μου έχουν μοιραστεί ανάλογες στιγμές με τους γονείς τους, φίλοι με μικρά παιδιά στο σήμερα είναι θερμοί υποστηρικτές του βιβλίου και διαβάζουν στα παιδιά τους. Η ανάγνωση βιβλίων στα παιδιά έχει καθιερωθεί και είναι μια ρουτίνα. Άρα ναι μιλάμε με τα βιβλία στα παιδιά ακόμα και σήμερα με την συνταγή που μας δίδαξαν οι γονείς μας και οι εκπαιδευτικοί μας. Με την σειρά μας την εξελίσσουμε μέσα από τα κοινωνικά μας ερεθίσματα και την μοιραζόμαστε.

 

3. Είστε δασκάλα χορού (20 χρόνια αναφέρεται στο βιογραφικό σας) και έρχεστε σε επαφή με παιδιά ( κυρίως όμως κορίτσια όλων των ηλικιών). Πώς βλέπετε τα στερεότυπα να εξελίσσονται τα τελευταία χρόνια; Και εξηγώ. Τα κορίτσια ανατρέφονται με γυναικείους μύθους; Το " παραμύθι" της βασιλοπούλας τείνει να αλλάξει; Και αν ναι με τι αντικαθίσταται;

 Τα σημερινά κορίτσια επί το πλείστον δεν διαπαιδαγώγουνται με τα παλαιά κοινωνικά στερεότυπα. Τον βασικότερο ρόλο έχει η οικογένεια. Τα πρότυπα των γονιών μέσα από το βουβό παράδειγμα τους, τον σεβασμό στα παιδιά ανεξάρτητου φύλου. Γενικά στα παιδιά, ειδικότερα στα κορίτσια καλλιεργείται ο σεβασμός, η αυτοπεποίθηση, η ενσυναίσθηση και η κοινωνικοποίηση, κατά μείζονα λόγο μέσα από τον χορό. Κατά συνέπεια τα αναχρονιστικά στερεότυπα αντικαθίστανται με δημιουργικά επιδραστικά παιχνίδια και ανάλογα αναγνώσματα. Εν κατακλείδι ο χαρακτήρας του παιδιού ολοκληρώνεται στα πέντε πρώτα χρόνια και εκεί με υπευθυνότητα γονιών και περιβάλλοντος πρέπει να γίνεται η όλη προσπάθεια.

 

4. Οι ιστορίες των παραμυθιών έχουν τροποποιηθεί τα τελευταία χρόνια. Ποιός είναι σήμερα ο Κάκος μιας ιστορίας και ποιός ο καλός;

 Ο Κάκος στα παιδικά αναγνώσματα θεωρώ ότι είναι αυτός (  οιοδήποτε έμβιο ον.) που διαπνεομενος από εγωκεντρισμό συμπεριφέρεται στην ομήγυρη του εξουσιαστικά, αδιάφορα, περιφρονητικά με σκοπό να επιβληθεί και να βρίσκεται στο επίκεντρο. Ο καλός είναι ο ήπιος, αυτός που διέπεται από ευγενή αισθήματα πχ. Ο αγαθός γίγαντας , το δελφίνι κτλ. Η εξέλιξη της κοινωνίας εξαρτάται από τον τρόπο που διαπαιδαγώγουμαι τα παιδιά.

 

5. Ποιο θεωρείτε ότι είναι το ωραιότερο παραμύθι όλων των εποχών;

 Δύσκολη η απάντηση γιατί αγαπώ όλα τα παραμύθια που έχω διαβάσει η έχω παρακολουθήσει σε ταινία. Όλα με συγκινούν.

Αν αποφάσιζα με τον ρομαντισμό μου θα διάλεγα την πεντάμορφη και το τέρας. Με μαγεύει.

 

6. Με τι συναισθήματα θέλετε να διαβάζεται το δικό σας παραμύθι;

Θέλω το ξεφύλλισμα και η ανάγνωση του παραμυθιού μου να γίνεται με χαρά και ηρεμία.

Θέλω να χαϊδεύει την ευαισθησία και την γενναιοδωρία εκείνων που το επέλεξαν.